'Verdiende aandacht' van Klaas Weima toont nieuwe manier van uitgeven

Het boek van de toekomst is multiplatform

11 JULI 2012
Samenvatting
Auteur Klaas Weima en A.W. Bruna Uitgevers/Lev. presenteren een nieuwe manier van uitgeven met 'Verdiende aandacht', handboek voor sociale merkcommunicatie en -activatie. 'Verdiende aandacht' is een multiplatform en bestaat uit een iPhone-app, iPad-app, een blog, een Facebookpagina en een papieren boek. De apps zijn nu te downloaden in de App Store. Boek, Facebookpagina en blog werden 6 juni gelanceerd.

Verdiende aandacht
Internet en de opkomst van sociale technologie hebben een revolutie ontketend voor merkcommunicatie. Verdiende aandacht presenteert een alternatieve manier om merken te bouwen in het digitale tijdperk. Want de merken van morgen praten liever met dan tegen mensen.

Verdiende aandacht bestaat uit:

* iPhone-app
  • Beluister podcasts van de interviews die Klaas Weima hield met 50 visionairs op het gebied van social media en communicatie, onder wie Tim O’Reilly, Philip Kotler, David Meerman Scott en Guy Kawasaki. Aan de app worden steeds nieuwe podcasts toegevoegd.
  • Scan met je iPhone de QR-codes uit het papieren boek om de interviews met de visionairs te beluisteren.
  • Zie in één oogopslag wat er getweet wordt over Verdiende aandacht en neem deel aan discussies via hashtag #verdiendeaandacht.
  • Bekijk de social-mediaprofielen van alle geïnterviewde visionairs.
>> Sinds 8 juli op nr. 2 in de App Store, daar beschikbaar sinds 4 juli.

* iPad boek-app

De boek-app is een digitale versie van het handboek, in dezelfde opmaak, maar met allerlei extra’s:

• Geanimeerde infographics;
  • Links voor meer informatie, of om direct de interviews te beluisteren;
  • Maak aantekeningen op geeltjes tijdens het lezen. De geeltjes worden automatisch opgeslagen achterin de boek-app. Zo staan al je notities handig bij elkaar.
  • Rijst er tijdens het lezen een vraag of opmerking? Vanuit de app kun je Klaas Weima gemakkelijk bereiken en hem een vraag stellen via Facebook of Twitter.
  • Alle feiten die in het boek worden genoemd, staan in een overzichtelijke lijst opgesomd achter in het boek. Klik op één van de feiten in die lijst en je wordt naar de bijbehorende pagina in het boek geleid.

* Blog en Facebook

Via de blog en Facebookpagina deelt Weima regelmatig nieuwe verhalen, cases, tips en ervaringen.

* Papieren boek

Het handboek bevat:

• Het antwoord op de vraag hoe je als merkaandacht verdient;
  • Strategische inzichten van vijftig visionairs;
  • De nieuwste communicatiemodellen;
  • 40 aansprekende cases, waaronder klm, Hi, Nijntje en Philips;
  • Een handige checklist voor sociale merkactivatie;

-----------------------------------------------------------------------------
iPhone app - gratis

iPad app - € 4,99

Papieren boek - € 25,-
Integraalband, gebonden, full colour 14,0 x 21,5 cm
ISBN 978 94 005 0132 4

-----------------------------------------------------------------------------

Citaten
"'Verdiende aandacht' is veel meer dan een boek in traditionele zin. Het is een conversatieboek door de blog, door de social-mediafuncties in de boek-app en de Facebookpagina. Het is een luisterboek door de iPhone-app en een belevingsboek door de iPad-app. 'Verdiende aandacht' is daarom vooral een innovatief platform, waarbij digitale media het fysieke boek versterken. Via de verschillende digitale kanalen krijgen lezers steeds nieuwe content, artikelen en podcasts, waardoor het een levend boek wordt en eigenlijk nooit “uit” is." Klaas Weima
"'Verdiende aandacht' laat zien hoe je digitaal en papier goed combineert: door digitaal van meet af aan mee te nemen in het totale concept en goed na te denken over de synergie van elk van de afzonderlijke verschijningsvormen die je wilt ontwikkelen." Timo Boezeman, digitaal uitgever De Arbeiderspers|A.W. Bruna Uitgevers
Over A.W. Bruna Uitgevers B.V.

A.W. Bruna Uitgevers bestaat inmiddels ruim 140 jaar. Sinds de oprichting in 1868 heeft de uitgeverij talloze grote auteurs een plek gegeven in de Nederlandse en Vlaamse boekenmarkt. Denk aan Havank, Carlos Ruiz Zafón, John Grisham, Frederick Forsyth, Elizabeth George, George Simenon en David Baldacci. Sinds 2010 is A.W. Bruna Uitgevers (AWB) een onderdeel van WPG Uitgevers.

Grootste in Nederland
AWB heeft een zeer sterke positie in de Nederlandse markt. Qua omzet, groei en markt zijn we in het boekhandelskanaal inmiddels uitgegroeid tot de grootste uitgeverij in Nederland. Wij zijn degelijk, maar tegelijkertijd ook een tikkeltje non-conformistisch. Wij wijken graag af van gebaande paden zonder ons in ongewisse avonturen te storten.

Lev.
Lev. is onze grootste imprint voor non-fictie. Elk boek of digitaal product dat in dit fonds verschijnt, gaat over persoonlijke ontwikkeling in de breedste zin van het woord. We kunnen het fonds grofweg opdelen in spirituele titels, populaire psychologie en business. Daartoe behoren populaire auteurs als Seth Godin, Berthold Gunster, Tijn Touber en Jorge Bucay.

Lev. helpt je zoeken naar het antwoord op vragen als: waar word ik gelukkig van en wat voegt er werkelijk iets toe aan mijn bestaan? Boeken kunnen mensen helpen hun leven in te richten op de manier die zij willen. Of dat nu op privégebied is, of op het gebied van werk. Ze moedigen aan om jezelf te ontwikkelen of zetten je op z'n minst op scherp. Dat is wat Lev. wil. Informeren en inspireren.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Wij realiseren ons dat we als onderneming een bepaalde verantwoordelijkheid dragen voor de wereld om ons heen. Voor het milieu, voor onze eigen mensen en voor alle andere betrokkenen. We willen laten zien dat een gezonde commerciële bedrijfsvoering heel goed samengaat met een sociale en milieuvriendelijke bedrijfsvoering. Sinds 1 januari 2010 voeren wij een klimaatneutraal kantoor.

HIER
Nu wij ons kantoor op een klimaatneutrale wijze beheren, hebben we ons ook aangesloten bij de HIER-klimaatcampagne. HIER verenigt ruim 30 maatschappelijke organisaties die zich zorgen maken over klimaatverandering vanwege de snelle en ernstige gevolgen, wereldwijd. HIER wil mensen mobiliseren om vandaag en hier klimaatverandering tegen te gaan. Meer informatie over de HIER-klimaatcampagne vindt u op www.hier.nu