Prachtig naslagwerk van de blogosfeer in Nederland & België

Bloghelden van Frank Meeuwsen verschijnt deze maand

14 MEI 2010, UTRECHT, NEDERLAND
Samenvatting
Bloghelden beschrijft en viert de geschiedenis van meer dan tien jaar webloggen in Nederland. Aan de hand van interviews en persoonlijke herinneringen wordt een beeld geschetst van een groep pioniers die het medialandschap in Nederland een welkome impuls gaven. Bloghelden is een illustratieve bloemlezing van de Nederlandse blogosfeer. Interessant voor journalisten, mediawetenschappers, communicatieve en mediaopleidingen en iedereen met een affiniteit voor digitale media.

Bloghelden is een prachtig naslagwerk van de ontwikkeling en groei van de blogosfeer in Nederland en België met alle grote bloggers van toen en nu

Weblogs zijn vandaag de dag een redelijk niet meer weg te denken fenomeen in Nederland. Veel sites hebben een eigen weblog of nemen kenmerken van een weblog over. Maar hoe is het eigenlijk allemaal begonnen? Wie waren de eerste bloggers in Nederland en waarom schreven ze pagina na pagina vol met links naar rare, cre­atieve en vernieuwende pagina’s op internet?

Bloghelden is een illustratieve bloemlezing van de Nederlandse blogosfeer.

Bloghelden zal in zeven smaken uitkomen:

1. Bijzonder vormgegeven fullcolourpaperback
  2. E-book (ePub) met aanklikbare links
  3. Extra hoofdstuk voor het e-book (ePub)
  4. Gratis verkrijgbare TXT-versie van het boek
  5. Bloghelden-widget om te testen of jij een blogheld bent
  6. Bloghelden-wiki op http://wiki.bloghelden.nl/ (die ook verder gaat waar het boek eindigt)
  7. Frank Meeuwsen als spreker over de blogosfeer en andere digitale media

Alvast een voorproefje van het boek: http://issuu.com/awbruna/docs/bloghelden

Frank Meeuwsen (1973) heeft de start en de opkomst van de Nederlandse blogosfeer van dichtbij meegemaakt. Met Frank-ly, de corporate blog van Rhinofly waar hij tot 2009 Brand Director was, startte hij in 2002 de eerste bureaublog van Nederland. Daarnaast was Frank van 2003 tot 2008 actief als voorzitter van de stichting Dutch Bloggies en redacteur van About:blank, het online magazine over de Nederlandse weblogscene. Sinds 2007 is hij actief op de we­blog Lifehacking.nl. Met zijn eigen bureau The Incredible Adventure starts here… (www.incredibleadventure.nl), advi­seert hij op het gebied van digitale communicatie en online strategieën. Frank Meeuwsen is beschikbaar voor interviews.

Titel: Bloghelden

Auteur: Frank Meeuwsen
Uitvoering: full colour paperback
Omvang: 224 pagina’s
Verkoopprijs: € 19,95

ISBN: 978 90 229 9699 7

CAP e-book: € 15,95
ISBN e-book: 978 90 449 6465 3

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot A.W. Bruna Uitgevers.

Extra informatie en interviews:
Publiciteit, Esther Sterken

esther.sterken@awbruna.nl

Tel. 030-2470 417

Aanvraag recensie-exemplaren:
Secretariaat, Ank Jacobs
ank.jacobs@awbruna.nl
Tel. 030-2470 411
Over A.W. Bruna Uitgevers B.V.

A.W. Bruna Uitgevers bestaat inmiddels ruim 140 jaar. Sinds de oprichting in 1868 heeft de uitgeverij talloze grote auteurs een plek gegeven in de Nederlandse en Vlaamse boekenmarkt. Denk aan Havank, Carlos Ruiz Zafón, John Grisham, Frederick Forsyth, Elizabeth George, George Simenon en David Baldacci. Sinds 2010 is A.W. Bruna Uitgevers (AWB) een onderdeel van WPG Uitgevers.

Grootste in Nederland
AWB heeft een zeer sterke positie in de Nederlandse markt. Qua omzet, groei en markt zijn we in het boekhandelskanaal inmiddels uitgegroeid tot de grootste uitgeverij in Nederland. Wij zijn degelijk, maar tegelijkertijd ook een tikkeltje non-conformistisch. Wij wijken graag af van gebaande paden zonder ons in ongewisse avonturen te storten.

Lev.
Lev. is onze grootste imprint voor non-fictie. Elk boek of digitaal product dat in dit fonds verschijnt, gaat over persoonlijke ontwikkeling in de breedste zin van het woord. We kunnen het fonds grofweg opdelen in spirituele titels, populaire psychologie en business. Daartoe behoren populaire auteurs als Seth Godin, Berthold Gunster, Tijn Touber en Jorge Bucay.

Lev. helpt je zoeken naar het antwoord op vragen als: waar word ik gelukkig van en wat voegt er werkelijk iets toe aan mijn bestaan? Boeken kunnen mensen helpen hun leven in te richten op de manier die zij willen. Of dat nu op privégebied is, of op het gebied van werk. Ze moedigen aan om jezelf te ontwikkelen of zetten je op z'n minst op scherp. Dat is wat Lev. wil. Informeren en inspireren.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Wij realiseren ons dat we als onderneming een bepaalde verantwoordelijkheid dragen voor de wereld om ons heen. Voor het milieu, voor onze eigen mensen en voor alle andere betrokkenen. We willen laten zien dat een gezonde commerciële bedrijfsvoering heel goed samengaat met een sociale en milieuvriendelijke bedrijfsvoering. Sinds 1 januari 2010 voeren wij een klimaatneutraal kantoor.

HIER
Nu wij ons kantoor op een klimaatneutrale wijze beheren, hebben we ons ook aangesloten bij de HIER-klimaatcampagne. HIER verenigt ruim 30 maatschappelijke organisaties die zich zorgen maken over klimaatverandering vanwege de snelle en ernstige gevolgen, wereldwijd. HIER wil mensen mobiliseren om vandaag en hier klimaatverandering tegen te gaan. Meer informatie over de HIER-klimaatcampagne vindt u op www.hier.nu